30 sotsiaalmeedia postituse ideed
Foto: 30 sotsiaalmeedia postituse ideed, mida saad kasutada eri kanalites.
Oled sa kunagi tundnud, et ideed, mida postitada enda sotsiaalmeedia kanalites, on lõplikult otsas? Kui vastus on jaatav, siis oled õiges kohas. NORDigitali sotsiaalmeedia spetsialistid panid ritta 30 sotsiaalmeedia postituse ideed, mida saad kasvõi juba täna kasutusse võtta.
1. Tootetutvustused ja unboxing videod
Miks: Inimesed soovivad enne ostu teada, mida nad saavad.
Kuidas: Tee põnev unboxing video, kus avad toote ja näitad selle erinevaid omadusi. Kasuta atraktiivseid visuaale ja selgitavaid subtiitreid.
Näide: Tele2 unboxing video - vaata siit. NB! Pea meeles, et horisontaalseid videosid ei ole sotsiaalmeedia soovitatav kasutada - selle asemel kasuta 1:1 või 4:5 videosid feedis (erand on Instagram Reels story-formaadis).
2. Klientide tagasiside
Miks: Arvustused suurendavad usaldust sinu brändi vastu.
Kuidas: Filmi lühikesi intervjuusid õnnelike klientidega või jaga nende kirjalikke ülevaateid koos piltidega.
Näide: UusMaa Kinnisvarabüroo maakleri postitus tagasisidest.
3. #ThrowbackThursday ehk tagasivaade minevikku
Miks: Tagasivaade aitab luua emotsionaalset sidet jälgijatega.
Kuidas: Postita fotosid või lugusid minevikusündmustest, mis olid sinu ettevõtte jaoks olulised, ja jutusta lugu selle taustal.
Näide: Inbanki Instagrami postitus, mis heidab pilgu tagasi suvesse, mil toimus panga suvefestival.
4. Küsi jälgijate arvamust
Miks: See suurendab kasutajate kaasatust ja annab sulle väärtuslikku tagasisidet.
Kuidas: Kasuta lihtsaid ja lõbusaid küsimusi, mis julgustavad inimesi vastama. Lisaks võid visuaalil kujutada vastusevariante, millele saab reaktsiooniga vastata.
Näide: Hansapost on teinud kaasava küsimusega postituse, millele on lisatud interaktiivne vastamise viis ehk reaktsiooniga hääletamine.
5. Kasulikud nõuanded ja nipid
Miks: Sinu ekspertteadmised aitavad suurendada brändi autoriteeti.
Kuidas: Loo videoõpetusi või infograafikuid, mis seletavad keerulisi teemasid lihtsalt ning arusaadavalt.
Näide: iDeal Eesti on teinud põneva Instagram reelsi video, kus lihtsalt probleemile pakutakse välja lihtne lahendus.
6. Valdkonnapõhised artiklid ja uuringud
Miks: See tugevdab sinu positsiooni valdkonna eestkõnelejana.
Kuidas: Vali artiklid, mis annavad väärtust jälgijatele ja anna lühike ülevaade nende sisust.
Näide: Statistikaameti sotsiaalmeedia lehed on suurepäraseks inspiratsiooniks, kuidas andmeid visuaalselt atraktiivselt jagada.
7. Päeva pilt või video
Miks: See annab inimestele ettekujutuse sinu ettevõtte igapäevaelust.
Kuidas: Vali pildid või videod, mis kajastavad positiivselt sinu ettevõtte töökultuuri, inimesi ja väärtusi.
Näide: PipeDrive on loonud kus jagatakse põnevaid ja lõbusaid hetki ning saavutusi.
8. Pühad ja tähtpäevad
Miks: Temaatilised postitused suurendavad kaasatust.
Kuidas: Loo eripakkumisi või jaga huvitavaid fakte ning lugusid seoses tähtpäevaga.
Näide: Hansapost on loonud interaktiivse pühadesoovi, kus jälgijad saavad vastata lihtsale küsimusele.
9. Pakkumised ja allahindlused
Miks: See motiveerib ostuotsust tegema ja nö “premeerib” jälgijaid.
Kuidas: Kasuta ajalist piirangut (nt “AInult täna”) ja eksklusiivsuse tunnet, et tekitada kiiret tegutsemist.
Näide: Ülemiste Keskus on sidunud Samsungi kaupluse sünnipäeva eripakkumisega. Pakkumine ei pea ilmatingimata tähendama otsest rahalise kasu väljatoomist, vaid ka huvi ning põnevuse tekitamist.
10. Behind-the-Scenes ehk kulissidetagune elu
Miks: Inimesed naudivad "päris" hetki ja autentsust.
Kuidas: Jaga fotosid või videosid töötajatest, tootmisprotsessidest või muudest "kulisside taga" toimuvatest tegevustest.
Näide: Sportland on sidunud kampaania galeriiga pildistamise telgitagustest. See äratab juba enne kampaania algust inimestes huvi.
11. Instagrami väljakutse
Miks: See suurendab kaasatust ja bränditeadlikkust.
Kuidas: Loo lihtne ja lõbus väljakutse, mis julgustab kasutajaid fotosid ja kogemusi jagama. PS! Pea meeles, et mida lihtsam tegevus, seda suurema tõenäosusega jälgijad kaasa tulevad. Mitmeetapiline ning keeruline ülesanne ei motiveeri sinu jälgijaid tegutsema.
Näide: NOCCO Eesti on loonud väljakutsepõhise loosi. Loosiauhind aitab efektiivselt inimesi osalema motiveerida.
12. Faktid ja statistika
Miks: Usaldusväärne info tõstab sinu brändi autoriteeti.
Kuidas: Kasuta visuaalselt atraktiivseid infograafikuid, et jagada olulist statistikat või fakte.
Näide: LHV Pank on seoses enda pakutavate teenustega loonud sissevaatava postituse pensioniea rahaallikate osas.
13. Reisipildid
Miks: See näitab inimlikku ja isiklikku külge sinu brändist.
Kuidas: Jaga fotosid ja lugusid tööreisidelt, konverentsidelt või muudest seiklustest.
Näide: Tartu Ülikooli teaduskool on teinud inspireeriva postituse osalemisest teaduskommunikatsiooni konverentsil.
14. Töötajate tutvustused
Miks: See loob sügavama sideme sinu brändi ja jälgijate vahel.
Kuidas: Kasuta videoformaati või pilte, et tutvustada töötajaid ja nende rolle ettevõttes. Lisa juurde ka mõni huvitav fakt nende tööst või eralust.
Näide: Rimi on töötajate tutvustamisele lähenenud loovalt ning Instagrami Reelsi videos tutvustatakse nii isa kui poega, kes mõlemad töötavad Rimis.
15. Klientide pildid ja sisu
Miks: See tõestab, et inimesed armastavad sinu toodet või teenust.
Kuidas: Jaga klientide pilte, kus nad kasutavad sinu toodet ja lisage juurde nende isiklikke lugusid.
Näide: Telia Eesti on teinud südantsoojendava postituse pikaajalisest kliendist, kes tähistas enda 100. sünnipäeva.
16. Uued projekid
Miks: Hoiab publiku kursis ja tekitab ootusärevust.
Kuidas: Tutvusta tulevasi projekte või koostööpartnereid. Lisa visuaalseid näiteid, nagu pildid tööprotsessist või teaser-videod.
Näide: Masinawärk tutvustab teaser-videos Eesti Autogala 2022 sündmust.
17. Vastused korduma kippuvatele küsimustele (KKK)
Miks: Säästab aega ja ressursse klienditeeninduses.
Kuidas: Loo infograafikud või lühivideosid, kus vastad kõige sagedamini esitatud küsimustele. Tee siinkohal koostööd klienditeenindusega!
Näide: Korduma kippuva küsimuse taustal on efektiivne lahendus suunata inimesi kodulehelt, blogist või sisuturundusartiklist lähemalt lugema. Eucerin on Tervisegeeniuses just sellist postituse formaati kasutanud.
18. Klientide lood
Miks: Loob emotsionaalse sideme ja tõstab brändi usaldusväärsust.
Kuidas: Jaga lugusid sellest, kuidas klient on sinu toote või teenuse abil oma probleemi lahendanud. Kasuta autentseid fotosid või videoülevaateid.
Näide: Tikkurila Eesti on jaganud enda Facebooki lehel kliendi lugu ja tagasisidet. Lisatud enne-pärast pildid loovad eheda ja usaldusväärse kogemuse.
19. Tänuavaldused
Miks: Tugevdab kliendisuhet ja näitab sinu brändi inimlikku poolt.
Kuidas: Tee postitus, kus tänad eriti lojaalseid kliente, meeskonnaliikmeid või koostööpartnereid.
Näide: Selver toob esile klientide heatahtlikkust ja siirast soovi aidata Ukrainat. NB! Sellised postitused peaksid alati tulema siirast emotsioonist ning tahtest (nagu ka käesolevas postituses), mitte turunduslikust kasust lähtudes.
20. Huvitavad tsitaadid
Miks: Inspireerib ja elavdab jälgijate meelt.
Kuidas: Vali tsitaate, mis resoneeruvad sinu brändi filosoofiaga ja esita neid visuaalselt atraktiivsel viisil.
21. Lõbusad väljakutsed TikTokis
Miks: Suurendab kasutajate kaasatust ja viraalsuse efekti.
Kuidas: Loo väljakutse, mis on piisavalt lihtne, et kõik saaksid osaleda, kuid piisavalt põnev, et tekitada huvi ning tahet osaleda. TikTok on selleks ideaalne kanal!
Näide: Balti Jaama Turg on teinud vinge video lühikesest väljakutsest.
22. DIY Ideed
Miks: Näitab sinu toote paindlikkust ja lisab sellele väärtust.
Kuidas: Tee õpetus, kuidas sinu toodet või teenust alternatiivselt kasutada.
Näide: Sõbralt Sõbrale on loonud põneva Instagram Reelsi video, kus näidatakse, kuidas lisada vanale kotile stiilne rihm.
23. Kliendiüritused
Miks: Suurendab kogukonna tunnet ja brändi nähtavust.
Kuidas: Promo sündmusi sotsiaalmeedias, jagades pilte, kava või isegi otseülekandeid.
Näide: GreenDice on loonud pildigalerii esimesest kliendiüritusest.
24. Toiduretseptid
Miks: Kui see käib kokku sinu brändiga, siis lisab see mängulisust ja praktilisust.
Kuidas: Jaga lihtsaid ja tervislikke retsepte, mida saab valmistada sinu toote abil.
Näide: Linkosuo Rukkikrõps on teinud vahva ja eriti lihtsa retseptipostituse, mis annab lisandväärtust jälgijatele.
25. Brändi ajalugu
Miks: Tekitab sügavama suhte brändi ja jälgijate vahel.
Kuidas: Jaga meeldejäävaid hetki või pöördepunkte ettevõtte ajaloost - võid meelde tuletada mõne aasta vanuseid sündmusi, aga võimalusel minna hoopiski 100 aasta tagusesse aega.
Näide: Tallinna Linnavolikogu Facebooki kontol on sisu loomisel lähenetud looval ja kaasaval viisil, tutvustades Tallinna linna ajalugu.
26. Klientide tagasiside
Miks: Tõstab usaldusväärsust ja julgustab uusi kliente.
Kuidas: Postita kliendi tagasiside (võimalusel koos nende nime ja fotoga).
Näide: Tuusik on Facebookis jaganud kliendi tagasiside Kreeta hotellist. Taoline postitus loob usaldusväärsust ja kindlust hotelli valikul.
27. Toote võrdlus
Miks: Aitab inimestel teha teadlikke otsuseid.
Kuidas: Loo pilt+tekst, infograafik või video, mis võrdleb toodet konkureerivate toodetega.
Näide: Ökopood on teinud Facebooki postituse, võrreldes erinevaid deodorante.
28. Valdkonna tuleviku uudised
Miks: Näitab, et oled valdkonnas aktiivne ja teadlik.
Kuidas: Jaga ja kommenteeri uudiseid, mis mõjutavad sinu valdkonda nii praegu kui ka pikemas perspektiivis.
29. Kasutaja loodud sisu (UGC)
Miks: See on autentne ja suurendab kliendilojaalsust.
Kuidas: Palu jälgijatel jagada enda fotosid või videosid sinu brändi toote või teenusega ning tee neist postitusi enda lehel.
30. Huvitavad faktid
Miks: Lisavad väärtust ja on lihtsad jagada.
Kuidas: Vali faktid, mis on seotud sinu toote, teenuse või valdkonnaga ning esita neid visuaalselt atraktiivselt.
Näide: RMK - Riigimetsa Majandamise Keskus on teinud toreda pildipostituse, kasutades kasutajate loodud sisu ning lisades postitusse juurde põneva fakti.
Nüüd peaks sul olema piisavalt ideid, et hoida sotsiaalmeedia kanalid põnevat ja kaasahaaravat sisu täis! Loodan, et need näpunäited ja ideed aitavad sinu brändi sotsiaalmeedia strateegiat veelgi edukamaks muuta. Kui vajad sotsiaalmeedia haldusega, siis võta meiega ühendust siin!