30 sotsiaalmeedia postituse ideed

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur

Foto: 30 sotsiaalmeedia postituse ideed, mida saad kasutada eri kanalites.

Oled sa kunagi tundnud, et ideed, mida postitada enda sotsiaalmeedia kanalites, on lõplikult otsas? Kui vastus on jaatav, siis oled õiges kohas. NORDigitali sotsiaalmeedia spetsialistid panid ritta 30 sotsiaalmeedia postituse ideed, mida saad kasvõi juba täna kasutusse võtta.

1. Tootetutvustused ja unboxing videod

Miks: Inimesed soovivad enne ostu teada, mida nad saavad.

Kuidas: Tee põnev unboxing video, kus avad toote ja näitad selle erinevaid omadusi. Kasuta atraktiivseid visuaale ja selgitavaid subtiitreid.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Tele2

Näide: Tele2 unboxing video - vaata siit. NB! Pea meeles, et horisontaalseid videosid ei ole sotsiaalmeedia soovitatav kasutada - selle asemel kasuta 1:1 või 4:5 videosid feedis (erand on Instagram Reels story-formaadis).

2. Klientide tagasiside

Miks: Arvustused suurendavad usaldust sinu brändi vastu.

Kuidas: Filmi lühikesi intervjuusid õnnelike klientidega või jaga nende kirjalikke ülevaateid koos piltidega.

3. #ThrowbackThursday ehk tagasivaade minevikku

Miks: Tagasivaade aitab luua emotsionaalset sidet jälgijatega.

Kuidas: Postita fotosid või lugusid minevikusündmustest, mis olid sinu ettevõtte jaoks olulised, ja jutusta lugu selle taustal.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Inbank näide

Näide: Inbanki Instagrami postitus, mis heidab pilgu tagasi suvesse, mil toimus panga suvefestival.

4. Küsi jälgijate arvamust

Miks: See suurendab kasutajate kaasatust ja annab sulle väärtuslikku tagasisidet.

Kuidas: Kasuta lihtsaid ja lõbusaid küsimusi, mis julgustavad inimesi vastama. Lisaks võid visuaalil kujutada vastusevariante, millele saab reaktsiooniga vastata.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Hansaposti kaasav postitus

Näide: Hansapost on teinud kaasava küsimusega postituse, millele on lisatud interaktiivne vastamise viis ehk reaktsiooniga hääletamine.

5. Kasulikud nõuanded ja nipid

Miks: Sinu ekspertteadmised aitavad suurendada brändi autoriteeti.

Kuidas: Loo videoõpetusi või infograafikuid, mis seletavad keerulisi teemasid lihtsalt ning arusaadavalt.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - iDeal Eesti Instagram reels video

Näide: iDeal Eesti on teinud põneva Instagram reelsi video, kus lihtsalt probleemile pakutakse välja lihtne lahendus.

6. Valdkonnapõhised artiklid ja uuringud

Miks: See tugevdab sinu positsiooni valdkonna eestkõnelejana.

Kuidas: Vali artiklid, mis annavad väärtust jälgijatele ja anna lühike ülevaade nende sisust.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Statistikaameti Facebooki postitus

Näide: Statistikaameti sotsiaalmeedia lehed on suurepäraseks inspiratsiooniks, kuidas andmeid visuaalselt atraktiivselt jagada.

7. Päeva pilt või video

Miks: See annab inimestele ettekujutuse sinu ettevõtte igapäevaelust.

Kuidas: Vali pildid või videod, mis kajastavad positiivselt sinu ettevõtte töökultuuri, inimesi ja väärtusi.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - PipeDrive

Näide: PipeDrive on loonud kus jagatakse põnevaid ja lõbusaid hetki ning saavutusi.

8. Pühad ja tähtpäevad

Miks: Temaatilised postitused suurendavad kaasatust.

Kuidas: Loo eripakkumisi või jaga huvitavaid fakte ning lugusid seoses tähtpäevaga.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Hansapost

Näide: Hansapost on loonud interaktiivse pühadesoovi, kus jälgijad saavad vastata lihtsale küsimusele.

9. Pakkumised ja allahindlused

Miks: See motiveerib ostuotsust tegema ja nö “premeerib” jälgijaid.

Kuidas: Kasuta ajalist piirangut (nt “AInult täna”) ja eksklusiivsuse tunnet, et tekitada kiiret tegutsemist.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Ülemiste Keskus

Näide: Ülemiste Keskus on sidunud Samsungi kaupluse sünnipäeva eripakkumisega. Pakkumine ei pea ilmatingimata tähendama otsest rahalise kasu väljatoomist, vaid ka huvi ning põnevuse tekitamist.

10. Behind-the-Scenes ehk kulissidetagune elu

Miks: Inimesed naudivad "päris" hetki ja autentsust.

Kuidas: Jaga fotosid või videosid töötajatest, tootmisprotsessidest või muudest "kulisside taga" toimuvatest tegevustest.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Sportland

Näide: Sportland on sidunud kampaania galeriiga pildistamise telgitagustest. See äratab juba enne kampaania algust inimestes huvi.

11. Instagrami väljakutse

Miks: See suurendab kaasatust ja bränditeadlikkust.

Kuidas: Loo lihtne ja lõbus väljakutse, mis julgustab kasutajaid fotosid ja kogemusi jagama. PS! Pea meeles, et mida lihtsam tegevus, seda suurema tõenäosusega jälgijad kaasa tulevad. Mitmeetapiline ning keeruline ülesanne ei motiveeri sinu jälgijaid tegutsema.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - NOCCO

Näide: NOCCO Eesti on loonud väljakutsepõhise loosi. Loosiauhind aitab efektiivselt inimesi osalema motiveerida.

12. Faktid ja statistika

Miks: Usaldusväärne info tõstab sinu brändi autoriteeti.

Kuidas: Kasuta visuaalselt atraktiivseid infograafikuid, et jagada olulist statistikat või fakte.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - LHV

Näide: LHV Pank on seoses enda pakutavate teenustega loonud sissevaatava postituse pensioniea rahaallikate osas.

13. Reisipildid

Miks: See näitab inimlikku ja isiklikku külge sinu brändist.

Kuidas: Jaga fotosid ja lugusid tööreisidelt, konverentsidelt või muudest seiklustest.

14. Töötajate tutvustused

Miks: See loob sügavama sideme sinu brändi ja jälgijate vahel.

Kuidas: Kasuta videoformaati või pilte, et tutvustada töötajaid ja nende rolle ettevõttes. Lisa juurde ka mõni huvitav fakt nende tööst või eralust.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Rimi Eesti

Näide: Rimi on töötajate tutvustamisele lähenenud loovalt ning Instagrami Reelsi videos tutvustatakse nii isa kui poega, kes mõlemad töötavad Rimis.

15. Klientide pildid ja sisu

Miks: See tõestab, et inimesed armastavad sinu toodet või teenust.

Kuidas: Jaga klientide pilte, kus nad kasutavad sinu toodet ja lisage juurde nende isiklikke lugusid.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Telia Eesti

Näide: Telia Eesti on teinud südantsoojendava postituse pikaajalisest kliendist, kes tähistas enda 100. sünnipäeva.

16. Uued projekid

Miks: Hoiab publiku kursis ja tekitab ootusärevust.

Kuidas: Tutvusta tulevasi projekte või koostööpartnereid. Lisa visuaalseid näiteid, nagu pildid tööprotsessist või teaser-videod.

17. Vastused korduma kippuvatele küsimustele (KKK)

Miks: Säästab aega ja ressursse klienditeeninduses.

Kuidas: Loo infograafikud või lühivideosid, kus vastad kõige sagedamini esitatud küsimustele. Tee siinkohal koostööd klienditeenindusega!

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Tervisegeenius

Näide: Korduma kippuva küsimuse taustal on efektiivne lahendus suunata inimesi kodulehelt, blogist või sisuturundusartiklist lähemalt lugema. Eucerin on Tervisegeeniuses just sellist postituse formaati kasutanud.

18. Klientide lood

Miks: Loob emotsionaalse sideme ja tõstab brändi usaldusväärsust.

Kuidas: Jaga lugusid sellest, kuidas klient on sinu toote või teenuse abil oma probleemi lahendanud. Kasuta autentseid fotosid või videoülevaateid.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Tikkurila Eesti

Näide: Tikkurila Eesti on jaganud enda Facebooki lehel kliendi lugu ja tagasisidet. Lisatud enne-pärast pildid loovad eheda ja usaldusväärse kogemuse.

19. Tänuavaldused

Miks: Tugevdab kliendisuhet ja näitab sinu brändi inimlikku poolt.

Kuidas: Tee postitus, kus tänad eriti lojaalseid kliente, meeskonnaliikmeid või koostööpartnereid.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Selver

Näide: Selver toob esile klientide heatahtlikkust ja siirast soovi aidata Ukrainat. NB! Sellised postitused peaksid alati tulema siirast emotsioonist ning tahtest (nagu ka käesolevas postituses), mitte turunduslikust kasust lähtudes.

20. Huvitavad tsitaadid

Miks: Inspireerib ja elavdab jälgijate meelt.

Kuidas: Vali tsitaate, mis resoneeruvad sinu brändi filosoofiaga ja esita neid visuaalselt atraktiivsel viisil.

21. Lõbusad väljakutsed TikTokis

Miks: Suurendab kasutajate kaasatust ja viraalsuse efekti.

Kuidas: Loo väljakutse, mis on piisavalt lihtne, et kõik saaksid osaleda, kuid piisavalt põnev, et tekitada huvi ning tahet osaleda. TikTok on selleks ideaalne kanal!

22. DIY Ideed

Miks: Näitab sinu toote paindlikkust ja lisab sellele väärtust.

Kuidas: Tee õpetus, kuidas sinu toodet või teenust alternatiivselt kasutada.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Sõbralt Sõbrale

Näide: Sõbralt Sõbrale on loonud põneva Instagram Reelsi video, kus näidatakse, kuidas lisada vanale kotile stiilne rihm.

23. Kliendiüritused

Miks: Suurendab kogukonna tunnet ja brändi nähtavust.

Kuidas: Promo sündmusi sotsiaalmeedias, jagades pilte, kava või isegi otseülekandeid.

24. Toiduretseptid

Miks: Kui see käib kokku sinu brändiga, siis lisab see mängulisust ja praktilisust.

Kuidas: Jaga lihtsaid ja tervislikke retsepte, mida saab valmistada sinu toote abil.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Linkosuo Rukkikrõps

Näide: Linkosuo Rukkikrõps on teinud vahva ja eriti lihtsa retseptipostituse, mis annab lisandväärtust jälgijatele.

25. Brändi ajalugu

Miks: Tekitab sügavama suhte brändi ja jälgijate vahel.

Kuidas: Jaga meeldejäävaid hetki või pöördepunkte ettevõtte ajaloost - võid meelde tuletada mõne aasta vanuseid sündmusi, aga võimalusel minna hoopiski 100 aasta tagusesse aega.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Tallinna Linnavolikogu

Näide: Tallinna Linnavolikogu Facebooki kontol on sisu loomisel lähenetud looval ja kaasaval viisil, tutvustades Tallinna linna ajalugu.

26. Klientide tagasiside

Miks: Tõstab usaldusväärsust ja julgustab uusi kliente.

Kuidas: Postita kliendi tagasiside (võimalusel koos nende nime ja fotoga).

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Tuusik.ee

Näide: Tuusik on Facebookis jaganud kliendi tagasiside Kreeta hotellist. Taoline postitus loob usaldusväärsust ja kindlust hotelli valikul.

27. Toote võrdlus

Miks: Aitab inimestel teha teadlikke otsuseid.

Kuidas: Loo pilt+tekst, infograafik või video, mis võrdleb toodet konkureerivate toodetega.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - Ökopood.ee

Näide: Ökopood on teinud Facebooki postituse, võrreldes erinevaid deodorante.

28. Valdkonna tuleviku uudised

Miks: Näitab, et oled valdkonnas aktiivne ja teadlik.

Kuidas: Jaga ja kommenteeri uudiseid, mis mõjutavad sinu valdkonda nii praegu kui ka pikemas perspektiivis.

29. Kasutaja loodud sisu (UGC)

Miks: See on autentne ja suurendab kliendilojaalsust.

Kuidas: Palu jälgijatel jagada enda fotosid või videosid sinu brändi toote või teenusega ning tee neist postitusi enda lehel.

30. Huvitavad faktid

Miks: Lisavad väärtust ja on lihtsad jagada.

Kuidas: Vali faktid, mis on seotud sinu toote, teenuse või valdkonnaga ning esita neid visuaalselt atraktiivselt.

NORDigital sotsiaalmeedia turunduse agentuur - RMK

Näide: RMK - Riigimetsa Majandamise Keskus on teinud toreda pildipostituse, kasutades kasutajate loodud sisu ning lisades postitusse juurde põneva fakti.

Nüüd peaks sul olema piisavalt ideid, et hoida sotsiaalmeedia kanalid põnevat ja kaasahaaravat sisu täis! Loodan, et need näpunäited ja ideed aitavad sinu brändi sotsiaalmeedia strateegiat veelgi edukamaks muuta. Kui vajad sotsiaalmeedia haldusega, siis võta meiega ühendust siin!

Previous
Previous

IT'S TIMEEE! Kuidas valmistuda jõulukampaaniateks?

Next
Next

4 MÄRKSÕNA: Kuidas muuta digiturundus tulusaks investeeringuks?