Kas TikTok on järgmine suur asi Eesti turunduses?

Foto: Tegelikkuses pole TikTok sugugi ainult noortele ning ei keskendu vaid tantsuliigutustele.

Uurime põnevat teemat, mis on turundusmaailmas viimasel ajal palju kõneainet tekitanud - TikTok. Jah, sa kuulsid õigesti! TikTok pole enam ainult koht, kus noored oma tantsuliigutusi näitavad. Tegemist on tõsise turundusplatvormiga, mis on valmis vallutama Eesti turundusmaastikku. Kas TikTok on järgmine suur asi Eesti turunduses? Uurime lähemalt!

Miks on TikTok oluline?

Esimene asi, mida tuleb mõista, on see, et TikTok pole enam ainult "laste mänguväljak". Gen Z, noored ja trenditeadlikud inimesed, on selle platvormi üles ehitanud, kuid nüüd on see laienenud palju kaugemale. Ja mis kõige olulisem, Gen Z on tuleviku tarbija. Seega, kui sul Gen Z turundusstrateegia puudub, on aeg selle kallale asuda.

TikTok turundus Eestis - potentsiaal ja võimalused

Eesti ettevõtjad, ärge magage maha seda rongi! TikToki kasutajaskond kasvab Eestis iga päevaga ja platvorm pakub võimalusi, mida teistes sotsiaalmeediakanalites lihtsalt pole (teatud juhtudel on kopeeritud lahendusi just TikTokist). Personaalne kaasatus, loomingulisus ja ühendus tarbijatega — need on vaid mõned eelised, mis teevad TikTokist iga turundaja jaoks olulise tööriista.

Kas Eestis on üldse häid näiteid toimivatest brändikontodest TiKTokis?

Vastust on ABSOLUUTNE JAH! Eesti turul on võimalik luua suurepärast sisu, mis päriselt jõuab sadade tuhandete inimesteni - ja seda täiesti orgaaniliselt. Kahjuks TikTok veel reklaamivõimalust Eestis ei paku, kuid seda on oodata selle aasta lõpus või 2024. aasta esimeses pooles. Kuid millised on näited toimivatest brändidest TikTokis. Mõned on siin:

  • Ehitus, -aia ja -kodukaupade kauplusekett Decora: Decora (TikTokis leitav kasutajanime @decora_reklaamiosakond alt) juba mõnda aega loonud aktiivselt sisu TikTokis. Tulemused kõnelevad enda eest - orgaaniliselt üle 5000 jälgija ning 168 000 meeldimist. Videovaatamiste arv seejuures jääb keskmiselt 10 000 ringi, aga on ka videosid, millel on julgelt üle 100 000 vaatamise.

  • Tallinna Keskturg: Keskturu (TikTokis leitav kasutajanime @tallinnakeskturg alt) puhul on tegemist tõelise geniaalsuse ja innovatsiooniga Gen Z turunduses. Kes oleks osanud arvata, et Keskturg võiks sobida TikToki turundust tegema ning sisu tootma. See on ehe näide loovast mõtlemisest, kaasates sisu tootma vanaema Mamma. Mammast on tänaseks saanud ametlikult influencer (TikTokis leitav kasutajanimega @maolenmamma). Tulemused on Eesti turu väiksust silmas pidades müstilised ning senimaani kõige populaarsem video on saanud hetkeseisuga 214 000 vaatamist (seda samuti orgaaniliselt).

  • Swedbank: Aktiivne ja nooruslikult kaasav sisu on Swedbanki (TikTokis leitav kasutajanimega @swedbankeestis) edu saladus TikTokis. Kuna Gen Z on oluline sihtrühm panganduses, tegemist siiski nende tuleviku rahaallikatena, siis konkurentsitihedas valdkonnas on oluline maksimaalselt erinevaid platvorme ära kasutada. Swedbank on siinkohal teinud suurepärast tööd!

  • Hmm, kas tõesti ainult kolm brändi? Ei, see nimekiri on tänaseks päevaks kujunenud vägagi pikaks. Seega, kui sinu bränd ei ole veel TikTokis alustanud, siis nüüd on viimane aeg!

Kuidas alustada TikToki turundusega?

Oletame, et oled veendunud TikToki olulisuses. Aga kuidas alustada? Nii nagu iga teise platvormiga, tuleb ka TikTokis alustada strateegiaga. Siin on mõned nõuanded:

  • Tunne oma sihtrühma: TikTokis domineerib noorem publik, seega pead sisu nende jaoks sobivaks muutma (ei, TikTokis ei ole oluline maksimaalselt tasemel produktsioon - enamjaolt toimib just lihtne ent autentne sisu).

  • Ole loov, aga autentne: Inimesed armastavad lugusid ja emotsioone. Ära kartda olla isikupärane, kasutada huumorit (isegi halb huumor võib teatud kontekstis toimida) ja kaasa enda jälgijaid.

  • Kasuta hashtage: See on efektiivne võimalus oma sisu leitavamaks muuta ja jõuda uute inimesteni.

Kuidas me töötame?

Nüüd võite küsida, kuidas NORDigital sinu brändi TikToki strateegias abiks olla? Meil on kogemused ja oskused, et aidata sinu ettevõttel TikToki turunduses läbi lüüa. Alustame põhjalikust analüüsist ja strateegia loomisest ning lõpetame detailse raporteerimise ja optimeerimisega. Meie eesmärk on muuta TikTok turundus edukaks ja mõõdetavaks.

Nii et, kas TikTok on järgmine suur asi Eesti turunduses? Meie vastus on kindel JAH! See pakub unikaalseid võimalusi, mida ei tasu alahinnata. Kui oled valmis enda turundusstrateegias sammu edasi astuma, siis TikTok on koht, kus peate olema. Võta meiega ühendust ja arutame lahendusi!

Previous
Previous

4 MÄRKSÕNA: Kuidas muuta digiturundus tulusaks investeeringuks?

Next
Next

5 KÜSIMUST: NORDigitali juht ja strateeg Erki