INVESTEERI TARGALT: Erki Nelk selgitab, miks sotsiaalmeedias orgaanilisest sisust ei piisa

NORDigital, digiturunduse agentuur, sotsiaalmeedia agentuur, sotsiaalmeedia turundus, sotsiaalmeedia spetsialist, Meta, Meta reklaam, Erki Nelk, Christiina Kiin, Land Rover, RMK, Hansapost, DHL Express, turundus, turundusagentuur

NORDigitali asutaja ja sotsiaalmeedia spetsialist Erki on hallanud mitmete Eesti suuremate brändide sotsiaalmeediat (sh Hansapost, DHL Express, Maserati, Land Rover, RMK jne). Tema teadmised ja kogemused tulenevad nii pikaajalisest tööst Eesti turundusmaastikul kui ka rahvusvaheliselt, töötades BAFF Baltic-American Freedom Foundationi raames USAs Denveris YMCA of Metro Denver heaks ning hiljem Atlantas, Papaya Search agentuuris. Täna vestleme temaga, et mõista, miks pelgalt orgaanilisest sisust sotsiaalmeedia turunduses ei piisa.

Orgaanilise sisu peamine väljakutse

Erki, paljud ettevõtted loodavad siiani vaid orgaanilisele sisule. Mis on selle lähenemise suurimad kitsaskohad?

"Orgaaniline sisu on hea vahend brändi autentsuse ja kogukonna loomise jaoks, kuid kui võtta sotsiaalmeedia tulemused ette, siis on need piiritletud. Orgaanilise sisuga enamasti kaugele ei jõua, eriti kui tegemist on väiksema või uue brändiga. Sotsiaalmeedia turundus on tegelikkuses ettevõtete jaoks kõige olulisema eesmärgi - müügi - osas efektiivne turunduskanal. Aga neid vahendeid peab teadlikult ja strateegiliselt kasutama. Puhtalt orgaanilise sisu osas ilmnevad peamised probleemid sihtgrupi piiratuses ja aeglases kasvus, mis võib ettevõttele kalliks maksma minna, eriti kui konkurendid kasutavad reklaamivõimalusi efektiivselt ära."

Reklaamide olulisus

Kuidas Meta reklaamkampaaniad aitavad seda lünka täita?

"Meta reklaamkampaaniad võimaldavad meil sihtida täpselt neid demograafilisi segmente, kes kõige tõenäolisemalt brändi vastu huvi üles näitavad ja lõppetapis ostu sooritavad. Kui panustad 500€ või 2000€ vaid orgaanilise sisu loomisse (tellid teenuse agentuurilt või foto- ja videograafilt), siis on tulemused tihti kesised. Teisalt kui panustad 500€ sotsiaalmeedia sisuloomesse ning ülejäänud 500-1500€ reklaamidesse, siis näed tulemustes mitmekordset või isegi mitmekümnekordset vahe. Õigesti seadistatud reklaamide puhul saad analüüsida ka müügimahtu ja välja arvutada ROASi."

Strateegiad ja soovitused

Milliseid strateegiaid soovitate ettevõtetel kasutada?

"Soovitan ettevõtetel keskenduda strateegiatele, mis ühendavad orgaanilise sisu ja sihipärased reklaamikampaaniad. Tähtis on järjepidevus ning paindlikuks kohandada taktikaid ja sisu vastavalt tulemustele."

Previous
Previous

Kuidas maksimeerida müüki Facebooki reklaamikampaaniatega?

Next
Next

7 VIGA, mida Facebooki reklaamides vältida