SOTSIAALMEEDIA TURUNDUS: 5 oskust, mis tagavad edu sotsiaalmeedia haldamisel

NORDigital, digiturundus, digiturunduse agentuur, turundus, sotsiaalmeedia, sotsiaalmeedia turundus, sotsiaalmeedia spetsialist, reklaam, kommunikatsioon, Christiina Kiin

Eestis on tekkinud sotsiaalmeedia spetsialistide üleküllus. Igal aastal lõpetavad kooli sadu inimesi, kellel on kihk kiirelt sotsiaalmeedia turunduse valdkonda siseneda. Üks põhjuseid on kindlasti sisuloojate arvu hüppeline kasv viimase viie aasta jooksul. Tihti levib arvamus, et voh… sotsiaalmeedia on hea lihtne eriala - piisab vaid ilusate piltide ja videote postitamisest. Tegelikkus on midagi hoopis muud.

Õnneks on viimase viie aasta jooksul muutunud ettevõtete ja brändide arusaam sotsiaalmeedia turundusest. Kasvanud on teadlikkus ja nõudlikkus tulemuste saavutamise osas. Kes väidab, et sotsiaalmeedias pole võimalik müüki teha, ei ole päris sellisel tasemel, mis on ettevõtjate ootus. Kuid millised on need 5 oskust, ilma milleta sotsiaalmeedia turunduses edukust ei saavuta?


Sotsiaalmeedia turundus ja strateegiline mõtlemine

Sotsiaalmeedia strateegia loomine nõuab täpsust ja visiooni. Kui tuua võrdlusi kunstist, siis on see sarnane maalimisele, kus iga pintslitõmme peab olema hoolikalt läbimõeldud. Sotsiaalmeedia strateegia peaks olema sild, mis ühendab brändi eesmärgid sihtrühma igapäevaste kogemustega. See tähendab, et pead mõistma, kuidas erinevad platvormid töötavad, millist sisu sinu publik eelistab ja kuidas see aitab kaasa üldistele ärieesmärkidele.

Strateegilise planeerimise juures on oluline oskus märgata mustreid ja trende, kuid samas ka julgus neid vajadusel eirata. Strateegiline lähenemine nõuab julgust katsetada ja riske võtta. Ja ehk kõige olulisem on panna ennast ettevõtja/brändi olukorda. Ettevõtte seisukohast on oluline müük. Kuidas seda saavutada ning milliste vahenditega? See on strateegia loomise ja strateegilise mõtlemise võtmes üks olulisemaid komponente.

Puutume igapäevaselt kokku klientidega, kellele on majaväliselt loodud sotsiaalmeedia sisu. Üks oluline tegur, mis neid ühendab, on strateegilise suuna vajakajäämine. Kuidas toetab sotsiaalmeedia turundus ja sotsiaalmeedia sisuloome ettevõtte ärilisi eesmärke? Kuidas tagada pikas vaates sotsiaalmeedia turunduse jätkusuutlikkus, kui see ei täida ärilise kasvu eesmärke?

Õnneks on viimase viie aasta jooksul muutunud ettevõtete ja brändide arusaam sotsiaalmeedia turundusest. Kasvanud on teadlikkus ja nõudlikkus tulemuste osas. Kes väidab, et sotsiaalmeedias pole võimalik müüki teha, ei ole päris sellisel tasemel, mis on ettevõtjate ootus.


Sotsiaalmeedia sisu loomine: tekstiloomest visuaalideni

Kas sõnadel on võim? Sotsiaalmeedias kindlasti, aga sama kehtib ka visuaalide kohta. Hea sotsiaalmeedia haldur oskab luua sisu, mis kütkestab sihtrühma. Seda nii tekstilises kui visuaalses mõttes. Olgu selleks haarav blogipostitus, kvaliteetne foto või lühike video – iga sisuelement peab täitma eesmärki. Kas selleks on teadlikkuse suurendamine, sihtrühma harimine või ostuotsustusprotsessi mõjutamine?

Sisu loomisel on oluline mõelda nagu kirjanik või filmirežissöör. Milline on sinu sõnum? Kes on sinu tegelased? Ja mis kõige tähtsam – millist eesmärki soovid saavutada?

Kokkuvõtvalt võib öelda, et sotsiaalmeedia spetsialist peab või vähemalt võiks:

  • osata luua tekste, mis lähtuvad sotsiaalmeedia parimatest praktikatest;

  • osata luua kujundusi, mis kasutavad ära psühholoogiat ning ostukäitumist;

  • pidevalt täiendada enda oskusi nii tekstiloome kui visuaalse kujundamise osas;

  • tundma sotsiaalmeedia kanalite eripärasid ja parimaid praktikaid;

  • osata mõelda strateegiliselt - kuidas saavutada ärilisi eesmärke kuluefektiivselt.


Analüütika: mõõda, analüüsi, optimeeri

Digikanalites on andmed kompass, mis näitab suunda eesmärkide saavutamise suunas. Edukas sotsiaalmeedia spetsialist oskab andmeid peale kogumise ka tõlgendada ja nende põhjal strateegilisi otsuseid teha. Millised teemad on need, mis sihtrühmale korda lähevad? Millised on sotsiaalmeedia peamised KPI-d? Millised postitused/reklaamid genereerivad kõige enam kodulehe liiklust ja/või müüki? Millised on põhjused, miks potentsiaalne klient on ostu pooleli jätnud? Kampaania ei toimi - milliseid muudatusi pean tegema, et eesmärke saavutada?

Andmete analüüsimine võimaldab nendele küsimustele vastata ja muuta arvamuse faktipõhiseks teadmiseks.


NORDigital, digiturundus, digiturunduse agentuur, turundus, sotsiaalmeedia, sotsiaalmeedia turundus, sotsiaalmeedia spetsialist, reklaam, kommunikatsioon

Sotsiaalmeedia turunduse üks olulisemaid märksõnu on strateegiline reklaam.

Sotsiaalmeedia reklaam - üks tähtsamaid vahendeid, mida kasutada

Sotsiaalmeedia reklaamide näol on tegemist oskusega, mida valdavad tegelikkuses vähesed. Miks? Sest see nõuab aastatepikkust tööd, kogemust ja teadmiste arendamist/juurdeõppimist.

Meie juurde jõuab tihti kliente, kes on:

  • üritanud reklaame ise luua, kuid kogemusest jääb tihti vajaka või pole aega sellega tegeleda;

  • tellinud teenuse mõnest suurest agentuurist, kuid tulemusi pole saavutatud, sest spetsialiste tegelikkuses tulemused ei huvita;

  • vajanud abi tehniliste seadistustega.

Reklaamid ning nende seadistamine on valdkond, kus soovitame julgelt kasutada majavälist abi. Aga siinkohal on oluline teha taustatööd. Suurest nimest või väitest “oleme Eesti suurim/parim agentuur” ei piisa. Üldlevinud soovitus võtta ühendust mõne kogenud freelanceri või väiksema agentuuriga. Kogemus on näidanud, et töö kvaliteet on oluliselt kõrgem - neid päriselt huvitab tulemus ja selle saavutamine.


OLULINE TÄHELEPANEK: Kui kasutad ettevõttevälise spetsialisti abi, siis pea meeles, et kõik reklaamikontod peavad olema sinu ettevõtte Business Manageri omanduses. Tungiv soovitus on kasutada ettevõtte maksevahendit ning mitte lasta välisel partneril edastada arveid reklaami eest. Nii väldid tõhusalt ohtu jääda välise partneri “pantvangi” ning võid kindel olla, et reklaamikontode oluline data jääb alati sinu ettevõtte omandusse.

Kui kasutad ettevõttevälise spetsialisti abi, siis pea meeles, et kõik reklaamikontod peavad olema sinu ettevõtte Business Manageri omanduses. Tungiv soovitus on kasutada ettevõtte maksevahendit ning mitte lasta välisel partneril edastada arveid reklaami eest. Nii väldid tõhusalt ohtu jääda välise partneri “pantvangi” ning võid kindel olla, et reklaamikontode oluline data jääb alati sinu ettevõtte omandusse.

Pidev õppimine ja arendamine

Sotsiaalmeedia maailm muutub igapäevaselt – uued platvormid, muutuvad trendid ja tehnilised muudatused. Oluline on püsida kursis kõige uuemate arengutega, osaleda koolitustel ning suhelda valdkonna ekspertidega.

Lisaks pead olema valmis strateegiat muutma, kui selleks vajadus tekib, ja õppima oma vigadest. Iga tagasilöök on võimalus õppida ja iga õnnestumine on samm edasi.


Kokkuvõte

Oluline on mõista, et edukus sotsiaalmeedia turunduse alal nõuab enamat kui postituste genereerimist – see nõuab pühendumist, strateegilist mõtlemist, loovust, pidevat arengut ja reklaamide seadistamise oskust. Nende viie oskuse arendamine ja rakendamine muudab sotsiaalmeedia sisu eesmärgipäraseks ja aitab muuta sotsiaalmeedia turunduse rolli äriliselt kasumlikuks. Kui vajad abi sotsiaalmeedia haldamisel ja reklaamide seadistamisel, siis võta julgelt ühendust.

Next
Next

Kuidas maksimeerida müüki Facebooki reklaamikampaaniatega?